Thursday, May 24, 2012

Sindu Sindu..... Sindu

Sindu.
pernah dengar name ini?

yah mungkin untuk masyarakat Ranai (ape lagi anak gaulnye), tempat ini bukan hal yang asing lagi. Sebuah tempat yang indah untuk melepas kepenatan, seakan menyatu dengan alam.

ya... Bukit Sindu / Batu Sindu (kate AGR ini BS), merupakan tempat yang terletak sekitar 2 km dari pusat kota Ranai. Kalo nak jalan ke Tanjung, sampai di Bukit Senubing ade jalan masuk kekanan arah ke mercu suar, masuk lah ke sane. Agak sulit memang nak sampai ke sane dengan jalanan yang menanjak dan berliku, bisa dilalui oleh roda 2 dan roda 4. Tapi setelah sampai di lokasi, itu semua akan terbayar oleh indahnya pemandangan yang ada di sana. :D .

Sebuah semenanjung, bukit, hamparan laut Cina Selatan yang biru, batu-batu yang seakan tersusun serta dengan sedikit tambahan eloknya Pulau Senoa menjadikan tempat ini merupakan satu dari sekian banyak tempat indah yang ada di Natuna.

Banyak orang yang datang ke sini hanya untuk bersantai bersama keluarga, teman, dan handai taulan. Melepas penat sambil melihat keindahan alam Batu Sindu ini. Dan tak lupa, potopoto tentunya.

nyelek bece ke..???

aok lah. song ite nong gembo e.
CEKIDOT............

 Batu Sindu






Sesekali kalo kaki kuat, coba untuk turun ke bawah, pemandangan yang lebih alami ditemani dengan deburan ombak yang menghempas pantai dan batu-batu menambah kealamian tempat yang romantis ini.







ok.... cukup lok ye untuk Batu Sindu.. ntar kita lanjutkan lagi. dan dengan pemandangan indah lain pula....
sippppppppppppp.... :D

No comments:

Post a Comment